PostNL ziet sinds maart 2020 een stijging in het aantal kaartjes dat is verstuurd. Dit blijkt uit een onderzoek gerelateerd aan de Wereld Postdag, op 9 oktober. Een dag waarop het belang van de postdienst wordt benadrukt.
In het afgelopen anderhalf jaar, zijn het vooral de Nederlanders tussen de 18 en 40 jaar die meer post hebben verstuurd. Dat gebeurt vaak fysiek, maar zeker driekwart van de groep die actiever post heeft verstuurd, maakt ook weleens gebruik van online services. Er zijn allerlei online services die het steeds makkelijker maken om een fysieke kaart te versturen. Er wordt bijvoorbeeld gebruikgemaakt van online services om een foto op de kaart te laten drukken. Dat maakt het persoonlijk. Toch is de emotionele waarde van een fysieke kaart hoger volgens Resi Becker (directeur Mail NL bij PostNL). Dit komt doordat de fysieke kaart handgeschreven is.
De speciale waarde van print
Met een kaartje kun je op persoonlijke wijze laten zien dat je aan iemand denkt en aandacht besteedt aan diegene. Als we een kaart ontvangen, geeft dat een blij gevoel. Een klein gebaar kan veel betekenen. Zo blijkt dat 1 op de 3 Nederlands een ontvangen kaart zeker zes maanden bewaart. Het is zelfs zo dat 17% van de mensen het kaartje meerdere jaren bewaart [1].
De speciale waarde van print, is het gevoel erbij. Het in je handen houden van een fysieke kaart op hoogwaardig papier met prachtige foto’s, dat is wat print uniek maakt en wat ervoor zorgt dat je een echte band met je klanten kan creëren door een kaart te versturen. De mogelijkheden voor personalisatie zijn grenzeloos. Door de kaart op een bijzondere manier vorm te geven, kan je een persoonlijke boodschap toevoegen. Daarmee geef je klanten het gevoel dat je echt de moeite neemt om ze extra in het zonnetje te zetten. Dit verklaart mede waarom direct mail zo’n sterk communicatiemiddel is.
Zet jezelf met kerst- en nieuwjaar op de kaart bij al je relaties
De periode van de kerst- en nieuwjaarskaarten komt er weer aan! Hét moment om je weer even op de kaart te zetten bij al je relaties. Met een kerst- of nieuwjaarskaart kom je tenslotte overal makkelijk binnen.
Dus, welke klanten geef jij deze kerst een goed gevoel? Wij helpen je graag met inspiratie, ideeën, ontwerp en/of uitvoering van een persoonlijke uiting waarmee je precies de juiste toon weet te raken.
Bron:
[1] https://www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws/nieuws/2021/corona-zet-post-terug-op-de-kaart.html