Historische Optimalisatie

Gebruik het verleden voor de toekomst

Om zoveel mogelijk verkeer op jouw websites te genereren is nieuwe content erg belangrijk. Maar het optimaliseren van oudere content is minstens zo belangrijk of nog belangrijker. Historische optimalisatie is het optimaliseren van oudere content op websites, zodat het up-to-date is, binnen de stijl van het bedrijf past en kan zorgen voor meer verkeer. Met oudere content wordt alles bedoeld wat nu al op de website staat, of dat nou van vorige week is, of 3 jaar geleden. Het niet goed gebruiken van oude content is erg zonde, omdat je er nog zoveel mee kan.

Bereik nieuw publiek met oude content

Een van de voordelen van historische optimalisatie is dat nieuwe klanten ook bij oudere content van jouw bedrijf terechtkomen. Het optimaliseren/updaten van oudere content zorgt voor meer views op jouw website en dus ook dat je meer klanten kan aantrekken. Veel content blijft jarenlang relevant, en is dus nog jaren na het schrijven het onderwerp van veel zoektochten op Google. Het is erg belangrijk om SEO (zoekmachine optimalisatie) toe te passen op oudere content waarbij er nog geen rekening was gehouden met SEO of in mindere mate. Zo kan je meer nieuwe klanten aantrekken met oude content.

Verbeter je concurrentiepositie

Steeds meer bedrijven beginnen het grote belang van content marketing te begrijpen. Hiermee groeit het aanbod van content en krijg je steeds meer te maken met online concurrentie. Daar tegenover staat dat de vraag naar online content redelijk statisch is. Het is daarom van levensbelang dat de content die op je website staat goed is. Het moet aantrekkelijk, duidelijk en compleet zijn. Daarnaast moet er goed rekening gehouden worden met SEO, zodat je voorblijft op de groeiende concurrentie. De oudere content is hierin zeker ook belangrijk om naar te kijken en op orde te maken.

Weinig moeite, hoge opbrengst

Het optimaliseren van oude content hoeft niet veel moeite te kosten. Soms is het aanpassen van enkele woorden al een grote hulp in het verhogen van het conversie percentage. Analyseer oude artikelen om na te gaan of die goed of juist niet goed bekeken worden. Vervolgens moet je kijken welke zoektermen gebruikt worden die naar jouw artikel leiden om er daarna voor te zorgen dat juist die termen goed in je artikel voorkomen. Het klinkt allemaal best wel ingewikkeld, maar daar zijn wij voor.

Optimaliseren loont

Oude content optimaliseren kost minder moeite dan totaal nieuwe content maken. Bovendien is oudere content al geïndexeerd in de zoekmachines en heeft het dus al autoriteit opgebouwd. Dit maakt het makkelijker om het hoger in de zoekresultaten te laten komen. Oude content optimaliseren loont dus. Zorg dat dit onderdeel wordt van de marketingstrategie van jouw bedrijf. Wij staan klaar om jou daarbij te helpen!